تاریخچه Counter-Strike از ابتدا تا حال
توجه!! : ️ هرگونه کپی برداری از مطالب این پست بدون ذکر منبع و حذف لینک شرعا حرام و غیر قانونی است
️
آیا نام CSGO را شنیده اید؟ اگر یک گیمر هاردکور هستید، احتمالاً زمانی آن را با دوستان خود بازی کرده اید. مسلما این جذاب ترین FPS چند نفره است. بنابراین، بیایید یاد بگیریم که چگونه همه چیز با کل این فرنچایز Counter-Strike آغاز شد!
ضد حمله قبل از CSGO
Counter-Strike توسط Jess Cliffe و Minh Le ساخته شد که نسخه بتای بازی را در سال 1999 منتشر کردند. بازی چند نفره در سال 2000 زمانی که Valve مالکیت معنوی بازی را خریداری کرد توجه بیشتری را به خود جلب کرد. در سپتامبر همان سال، این شرکت اولین نسخه غیربتای بازی را برای رایانه های شخصی منتشر کرد.
همانطور که بازی محبوبیت بیشتری پیدا کرد، برخی افراد شروع به تشکیل تیم های بازی سازماندهی کردند که به طلوع ورزش های الکترونیکی منجر شد. مسابقات قهرمانی ورزش های سایبری در سال 2001 اولین رقابت مهم ورزش های الکترونیکی برای Counter-Strike بود (که توسط نینجاهای افسانه ای با لباس پیژاما برنده شد).
پیشرفت سریع تکنولوژی منجر به ایجاد سخت افزار قدرتمندی شد که می توانست بازی های پیچیده را اجرا کند. توسعه دهندگان Counter-Strike فرصتی برای بهبود بازی با معرفی ویژگی های بیشتر دیدند. متأسفانه، برخی از دنبالهها، مانند «Counter-Strike: Condition Zero» یا «Counter-Strike: Source» محبوبیت زیادی به دست نیاوردند ... اما همه چیز با CSGO تغییر کرد!
توسعه CSGO
پیش از انتشار
توسعه CSGO در مارس 2010، یازده سال پس از انتشار نسخه اصلی Counter-strike، آغاز شد. زمانی که Hidden Path Entertainment سعی کرد بازی را در کنسول ها پورت کند، Valve نیاز به گسترش گیم پلی Counter-Strike را دید.
نسخه اصلی به نوعی قدیمی بود زیرا گیمرها ابزارهای بهتری برای اجرای بازی های پیچیده با ویژگی های بیشتر داشتند. ایده این بود که FTP را مجدداً اختراع کنیم تا نیازهای طرفداران رو به رشد را برآورده کند. در آگوست 2011، جس کلیف، یکی از توسعه دهندگان، در انجمن استریم اعلام کرد که در حال توسعه "Global Offensive"، نسخه جدیدی از Counter-Strike هستند.
Valve می خواست با گنجاندن ویژگی های جدید، Counter-Strike را به بازی کمی متفاوت تبدیل کند. برخلاف نسخه قبلی خود، بازی جدید می تواند از خواستگاری رتبه بندی شده و همچنین سرورهای اختصاصی اجرا شود. موتور بازی جدید آن هم برای بازیکنان هاردکور و هم برای بازیکنان معمولی مفید است زیرا می تواند تجربه کلی بازی را بهبود بخشد.
CSGO بتا
پس از ماهها توسعه، Valve از تکمیل نسخه بتا CSGO در اکتبر 2011 خبر داد. این شرکت از گیمرهای حرفهای دعوت کرد تا مکانیک بازی را آزمایش کنند و به مواردی که نیاز به بهبود دارند اشاره کنند. پس از تجزیه و تحلیل کامل بازخوردها، این شرکت تصمیم گرفت انتشار آن را به تاخیر بیاندازد تا باگ ها و مشکلات اصلی را برطرف کند.
در نوامبر 2011، Valve نسخه بتای بسته را منتشر کرد، اما به حدود 10000 بازیکن محدود شد. با شناسایی و رفع خطاهای کد منبع، افراد منتخب فرصت کاوش در بازی را داشتند. در آگوست 2012، این شرکت به سایر بازیکنان اجازه داد تا بازی را امتحان کنند و افرادی که FTP را از قبل سفارش داده بودند، در اولویت قرار دادند.
انتشار پست
وقتی مرحله بتا به پایان رسید، Hidden Path Entertainment دیگر به کد منبع کمک نکرد. انتشار نسخه های پایدار به این معنی بود که بازی دارای حداقل باگ بود و انتظارات اکثر گیمرها را برآورده کرد. در حال حاضر، Valve تنها شرکتی است که مسئولیت نگهداری بازی را بر عهده دارد. از زمان تصاحب، این شرکت پیشرفت های عمده ای در ظاهر و عملکرد بازی ایجاد کرده است.
اگرچه CSGO کد منبع قوی دارد، Valve به طور مداوم بازی را به روز می کند. به عنوان مثال، برخی تنظیمات در گیم پلی، فروشگاه درون بازی و سلاح ها وجود دارد. علاوه بر این، توسعه دهندگان ویژگی Stream Workshop را معرفی کرده اند که به بازیکنان امکان می دهد از محتوای سفارشی مانند بازی در نقشه های هدف استفاده کنند.
CSGO Success & eSports
در حالی که در مرحله توسعه بود، تیم Valve هرگز تصور نمی کرد که محصول آنها ممکن است به یک نام بزرگ در ورزش های الکترونیکی تبدیل شود. از زمان آغاز به کار، پایگاه طرفداران CSGO به طور ارگانیک در حال رشد بوده است، زیرا توسعه دهندگان با تجزیه و تحلیل بازخورد بازیکنان، ویژگیهای جدیدی را اضافه میکنند. در نتیجه، با علاقه بیشتر افراد به ورزش های الکترونیکی، نرخ بیننده بازی به شدت افزایش یافت.
در واقع، بازی در حال حاضر آنقدر بزرگ است که حتی سایتهای قمار اختصاصی CSGO مانند CSGOEmpire یا Hellcase و سایتهایی که افراد میتوانند پوستههایی مانند Skinport و Dmarket را در آن معامله کنند، وجود دارد.
این بازی در ورزش های الکترونیکی مدرن مرتبط است زیرا برای بازی های رقابتی طراحی شده است. CSGO یکی از عناوینی است که در مسابقات بزرگ بازی در سراسر جهان ظاهر می شود. به عنوان مثال، جمعیت زیادی بلیت میخرند تا بازیکنان با تجربه را در رویدادهایی مانند Dreamhack یا IEM Katowice ببینند.
بازیای مانند CSGO برای نسلها در ورزشهای الکترونیکی ظاهر میشود زیرا به طور مداوم برای رفع نیازهای کاربران تکامل مییابد.
امیدواریم از این مطلب لذت بحره کافی رو برده باشید نظرات و انتقادات خودتون رو برای ما بنویسید.
2 دیدگاه
نظرهای پیشنهاد شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری